Skip to content
اقامت تمکن مالی کشور پرتغال

اقامت تمکن مالی کشور پرتغال

افرادی که درآمد منفعل دارند و دارای تمکن مالی هستند (همچون کسانی که بازنشسته شده اند ) و دوست دارند تا به پرتغال مهاجرت کنند، می توانند برای دریافت اقامت پرتغال از  ویزای D7 پرتغال استفاده کنند. این ویزا می تواند به مدت 10 سال به آنها معافیت از مالیات بدهد و وضعیت مالیاتی آنها را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی بهبود ببخشد. امروز ما قصد داریم تا در مورد اقامت پرتغال با ویزای D7 با شما صحبت کنیم. همچنین، یک سری اطلاعات در مورد تمکن مالی پرتغال برای شما آماده کرده ایم.

نحوه واجد شرایط شدن برای دریافت ویزای D7

ویزای مربوط به تمکن مالی پرتغال یا ویزای D7، یک قسمت مهم از اجازه اقامت پرتغال به حساب می آید. شهروندانی که خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپای یا سوئیس زندگی می کنند و قصد نقل مکان به پرتغال را دارند، می توانند از این مسیر مهاجرتی استفاده کنند. شرط اصلی استفاده از این ویزا دارا بودن تمکن مالی می باشد. داشتن این ویزا متقاضی را برای پیدا کردن کار در پرتغال محدود نمی کند .در نتیجه این ویزا یکی از بهترین گزینه هایی است که افراد می توانند از آن به جای ویزای طلایی یا گلدن ویزا استفاده کنند. افرادی که قصد زندگی طولانی مدت در پرتغال را دارند، با خیال راحت می توانند آن را به کار گیرند.

ویزای D7 تمکن مالی فقط زمانی قابل درخواست است که فرد متقاضی درخواست های اقامت خود را در کنسولگری پرتغال ثبت کرده باشد. پس از صدور این مجوز، اعضای درجه یک خانواده متقاضی هم با خیال راحت می توانند به او در کشور پرتغال ملحق شوند. ویزای D7 که برای مجوز درآمد های منفعل ایجاد می شود، به عنوان یک کارت شناسایی طراحی شده است که هم اندازه کارت ملی است. اگر بخواهیم اندازه این کارت را دقیق تر بررسی کنیم، می توانیم بگوییم که این کارت شباهت زیادی با کارت های ویزای طلایی دارد. اگر شما به اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به پرتغال با این کارت نیاز دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.

مزایای استفاده از این ویزای پرتغال

مطمئنا استفاده از ویزای D7 برای دریافت اقامت پرتغال می تواند یک سری مزایای خاص را برای شما به همراه داشته باشد. فرایند دریافت ویزای D7 با درآمد منفعل خیلی سریع تر و کم هزینه تر از ویزای طلایی می باشد. همچنین، دریافت کننده این ویزا، مزایای موجود در لیست زیر را نیز به طول کامل دریافت می کند.

  • ورود و گردش بدون محدودیت به صورت دائمی در حوزه شنگن و 26 کشور اروپایی.
  • داشتن زندگی آزاد در پرتغال و فعالیت حرفه ای در این کشور اروپایی.
  • بهره مندی از معافیت های مالیاتی ویژه.
  • دسترسی به سایر حقوق شهروندان پرتغالی همچون تحصیل، استفاده از مراقبت های بهداشتی، تامین اجتماعی، حمایت از اتحادیه های کارگری و قانون و دادگاه های عمومی.

شرایط درخواست برنامه مجوز اقامت پرتغال

مرحله 1: حساب بانکی و اقامت در پرتغال

متقاضی دریافت ویزای D7 تمکن مالی باید با چک لیست زیر مدارک خود را بررسی کند. مطمئنا داشتن حساب بانکی اولین عاملی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند.

  • افتتاح حساب بانکی در پرتغال
  • خرید یا اجاره مسکن در پرتغال برای زمان طولانی
  • ثبت درخواست اینترنتی برای دریافت ویزای اقامت و قرار ملاقات برای مصاحبه در کنسولگری پرتغال. این مصاحبه توسط شهر محل اقامت متقاضی ایجاد می شود. حتی اگر ملیت متقاضی به او اجازه ورود بدون ویزا به پرتغال را بدهد، باز هم باید در این مصاحبه شرکت کند.

مرحله 2: ثبت درخواست ویزا در کنسولگری کشور پرتغال

هر کنسولگری برای ارائه اقامت پرتغال، یک سری مدارک خاص را از افراد دریافت می کنند. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین مدارک عمومی را مشاهده کنید که برای اتمام مصاحبه در کنسولگری مورد نیاز هستند.

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماهه
  • دو عکس رنگی در اندازه پاسپورت
  • بیانیه دلایل اخذ اقامت پرتغال
  • بیمه نامه درمانی یا سوگندنامه مربوط به اینکه پس از ورود به پرتغال ظرف 90 روز بیمه نامه تهیه می شود.
  • گواهیعدم سو سابقه کیفری
  • مدارک مبنی بر داشتن اقامت در پرتغال
  • مدارک مربوط به دارا بودن منابع مالی کافی در پرتغال
  • شواهد مستند مربوط به دارا بودن تمکن مالی

مرحله 3: درخواست برنامه اجازه اقامت در پرتغال

برای ورود به کشور پرتغال و دریافت اقامت پرتغال با استفاده از ویزای D7، شما به یک سری موارد دیگر هم نیاز دارید. در لیست زیر، شما می توانید مدارک مورد نیاز را مشاهده کنید.

  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی(گواهی سپرده بانکی،سود سهام، اجاره نامه و حقوق بازنشستگی)
  • گذرنامه دارای ویزای ویژه صادر شده توسط کنسولگری پرتغال جهت ورود به پرتغال
  • بیمه نامه درمانی

روش تمدید ویزای D7 تمکن مالی

ویزای اولیه دارای اعتبار 2 ساله می باشد  به راحتی قابل تمدید می باشد.  اگر فرد در آزمون زبان پرتغالی سطح مقدماتی یا پایه ای قبول شود، می تواند پس از 5 سال ماندن در پرتغال، درخواست شهروندی خود را ثبت کند.

حداقل شرایط اقامت چیست؟

متقاضی باید 183 روز در سال در خاک کشور پرتغال اقامت کند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

02122021844

دفتر ایران

تهران ، خیابان جردن ، کوچه ارمغان شرقی ، پلاک ۳۹ ، واحد ۴

دفتر دبی

Office 3511 , Burlington Tower, Business Bay, Dubai

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت های لیپ می باشد، هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.

Design & SEO By SALEH GHORBANI